Personlig träning

på plats i Halmstad

Personlig träning på plats i Halmstad

Nyfiken på vad vi gör? Kom in och prova på, så är du igång.
Vi ser och möter ditt behov samt identifierar vart vi ska.

Det här är vårt kosttänk, hållbart och individuellt utformat.

För mer information, kontakta oss.

Prestationsdriven

Elitidrottare- & atleter

Du är bra. Vi gör dig bättre Snabbare, Högre, Längre och Starkare. Vägarna till elit och elitidrottsresultat är lika många som det finns utövare. Gener spelar sin roll, likaså miljön du vuxit fram ur. Stegen mot prestation är lika viktigt för oss som arbetet med att kunna prestera elitidrottsresultat över en lång tid.

Träna med oss

Våra tjänster

Nyfiken på vad vi gör? Kom in och prova på, så är du igång.
Vi ser och möter ditt behov samt identifierar vart vi ska.

Vi erbjuder svensk klassisk massage och Hot stone massage, skönt efter din träning eller bara för att unna dig själv lite lyx!

Det här är vårt kosttänk, hållbart och individuellt utformat.

För mer information, kontakta oss.

Träna med erfarna experter

Våra personliga tränare

279655710_350242393871045_4125922583601086008_n

Emilie

- Care of Emilie -

Robert

- For the greater good -

Alex

- Great by choice -

Våra tjänster

ONLINE PT

Prestationsdriven

Elitidrottare- & atleter

Du är bra. Vi gör dig bättre Snabbare, Högre, Längre och Starkare. Vägarna till elit och elitidrottsresultat är lika många som det finns utövare. Gener spelar sin roll, likaså miljön du vuxit fram ur. Stegen mot prestation är lika viktigt för oss som arbetet med att kunna prestera elitidrottsresultat över en lång tid.

rCoach har A-Ordet

Det absolut bästa vi har att ge,
utifrån de bevis vi har idag.

Dieter

Ät mindre och gå ner i vikt Följsamhet av en diet är viktigare än vilken diet du väljer och med ett stort stöd och mycket uppmuntran så ger det en bättre viktnedgång oavsett diet. Den diet som garanterat fungerar för alla är den som håller koll på kalorierna. Övriga dieter ger oftast viktnedgång eftersom de markant förbättrar den mat man stoppar i sig.

Tips från rCoach – Ändra tillgången så ändras behovet Hitta en diet med ett upplägg och eller en kost som passar dig och kontrollera kaloriintaget. Det hjälper vi dig med! Vi har en metod för att hitta just din kost och ditt upplägg som vi kallar för ”Släpp gaffeln”
Elitidrottare

Du är bra. rCoach gör dig bättre! Vägarna till elit och elitidrottsresultat är lika många som vi har utövare. Gener spelar sin roll, likaså miljön du vuxit fram ur. Stegen mot prestation är lika viktigt för oss som arbetet med att kunna prestera elitidrottsresultat över en längre tid.

”För att nå till 80% av sin kapacitet krävs relativt lite. För att nå de sista 20% krävs otroligt mycket” -Anders Lindsjö, Tyngdlyftare OS 1992, Barcelona.

Tips från rCoach - Trust the process! Har du tagit dig till 80%? Det är vid den brytpunkt elitidrottare formas och det är då vi finns här för er!
Friskvårdsbidraget

Du har möjlighet att använd friskvårdsbidraget hos oss. Många företag erbjuder idag friskvård till sina anställa i form av ett bidrag, med ett tak på 5000kr per person och år. Ta kontakt med din chef för att ta reda på vad som gäller på just din arbetsplats. Vi är godkända för friskvårdsbidrag under klassen för kost och motionsrådgivning.

Tips från rCoach - Träning höjer både arbetsprestationen och livskvaliteten Det finns öronmärkta resurser, vigda åt dig för att genomföra träning Vi hjälper dig att variera din träning för att hitta rörelseglädje och få in den på ett smart sätt i ditt liv.
rCoach om mat

Köp och ät bra mat. Gör naturlig och minimalt processad mat till grunden för din diet. Använd olja, fett, salt och socker när du smaksätter måltider. Gör matlagning och ätandet till en viktig del av ditt liv. Regelbundna tider, en lämplig miljö̈, gärna i gott sällskap där ni kan dela och utveckla era kunskaper om matlagning och umgås.

Tips från rCoach – Mängden kalorier du äter är överlägset viktigast för att reglera din vikt. En kalori är alltid en kalori. Det är ett mått på energi. Däremot så har alla kalorier du äter inte samma inverkan på din kropp.

Kosttillskott

Arbeta för att göra dina matvanor så allsidiga och näringstäta som möjligt. Det kommer innebära att tillskotten kommer bli just ett tillskott i situationer när inte mat finns att tillgå. ”Behövs det reklam för något, så behöver du det inte!”

Tips från rCoach – Atleter och elitidrottare kan ha ett behov av protein som ett kosttillskott. Detta för att underlätta att få i sig tillräcklig mängd protein vid behov. Ett kosttillskott där man konsekvent ser positiv effekt är kreatin.
Maxstyrka

Öka toleransen på den totala mängden belastning som en vävnad i kroppen kan klara av. Samtidigt så ökar du hela din kropps kapacitet, den totala mängden belastning som den klarar av.

Träna din maxstyrka, för allt är procent av ditt max. Det är maxstyrka vi behöver när det går åt helvete. Anders Lindsjö

Tips från rCoach - Och vill du bli bra på att göra något ganska tungt många gånger så se till att du först blir riktigt stark så det som du tycker är ganska tungt inte är jobbigt alls. Därefter kan du börja träna på att lyfta det där som inte är jobbigt flera gånger om.
Platå

Utebliven progression Får du inte resultaten du vill? Tränar du hårt, ofta och sköter ditt tillskottsintag men ändå uteblir dina önskade resultat? Orsaken till utebliven progression är en av två saker: brist på träning eller brist på återhämtning. Du har vilat tillräckligt, men inte tränat tillräckligt, eller så har du tränat för mycket och vilat för lite.

Tips från rCoach – rCoachsmetoden
Kom och träna med oss! Vår metod lär dig hur du enkelt tar dig vidare i din träning. Bli självreglerande för optimal träning som ger önskad effekt, är säker och är fri från platåer. Bli ditt bästa själv.
Rehab

All Rehab sköts av en fysioterapeut. Vi är inte fysioterapeuter. Hos oss på rCoach tränar vi för att säkert och effektivt göra alla så hållbara som möjligt. Vidare ser vi oss som nästa steg i utvecklingen för dig som gjort all rehab du behöver med en fysioterapeut.

Tips från rCoach – Lyssna på kroppen All smärta betyder stop! För oss är det självklart att vid smärta kontakta en fysioterapeut. Det förmånliga system vi har i Sverige som gör det billigt att genomföra en undersökning gör det till ett självklart val. Vårt syfte är att snabbt få information som vi kan använda för att åtgärda det som behöver åtgärdas.
Släpp gaffeln

Ändra på tillgången så ändras behovet. Ät mindre och gå ner i vikt. Din hälsa förbättras direkt. Hur lite kan du äta men ändå fungera som vanligt? Vet du vad som gäller för dig? Allt du gör skapar en reaktion. Identifiera den mat som får dig att må bra. Gör de förändringar som känns naturliga, små som stora, men gör dem på dina egna villkor.

Tips från rCoach – Ett av de viktigaste verktygen vid viktminskning är vågen. Väg dig regelbundet, händer det inget på vågen så äter du för mycket.
Sömn

väl värt att tänka på Sömnen behövs för att kroppen och hjärnan ska få återhämta sig. Under sömnen bearbetas intryck, minnen lagras, ny kunskap och nya intryck bearbetas. När du sover aktiveras kroppens immunsystem och viktiga hormoner bildas.

Tips från rCoach – Om du vaknar av dig själv på morgonen, känner dig pigg och fungerar bra på dagtid då har du fått tillräckligt med sömn. Om inte så skapa rutiner, vanor som är kopplade till vår kropps inbyggd dygnsrytm. Där vi sover, äter, jobbar, tränar och vilar en viss tid.
Core stiffness

Att bygga dig stark inifrån och ut ser vi som vår viktigaste uppgift. Ska du bara göra en sak så är arbetet med att dagligen underhålla och förbättra din core stiffness vårt bästas tips.

Tips från rCoach – Tänk uthållighet! Arbetet med core stiffness ska öka dina möjligheter att upprätthålla kroppens stabilitet som svar på påverkan av yttre krafter. Grunden för detta är att jobba med uthålligheten för de muskler som ansvarar för din hållning.
Träning, Hälsa och Välmående

Forskning visar att träning har en mängd positiva hälsoeffekter både fysiskt och mentalt. Regelbunden rörelse stärker musklerna, som i sin tur skyddar leder och skelett. Det ökar också din rörlighet och balans som i sin tur minskar risken för fallskador och benbrott.

Tips från rCoach – strength in numbers Att träna tillsammans är ett härligt sätt att träffa nya människor. Ni har redan ett gemensamt intresse, så varför inte bygga vidare på det? Med oss på rCoach blir du en del av en gemenskap av likasinnade som prioriterar träning, hälsa och välmående.
Träningslärans principer

Ska du börja träna igen efter ett uppehåll? Söker du utveckling för att ta dig till nästa nivå? Har du tränat en längre tid eller vill du börja med träning för allra första gången? För optimering av din träning använder vi här på rCoach dessa fem principer:

Specifik - För individen eller individens idrott. Individualiserad - Framtagen för individen med individen. Progressiv – Utveckling, det finns en plan för nästa steg Variationsrik – Långsamt-snabbt, tungt-lätt, svårt-enkelt. Repetitiv - Man utför något över tid, upprepande.

Tips från rCoach Lyder det du gör idag under träningslärans principer? Utveckling sker över tid och hållbarhet är viktigare än snabba resultat.
Träningsprogram

Har du fastnat i din progression eller behöver en nytändning? Vill du bli starkare eller behöver du en knuff i rätt riktning? Då har du kommit rätt! Vi tar fram ett träningsupplägg specifikt för dig. Oavsett nivå så kommer vi att skapa ett träningsprogram som garanterat kommer visa resultat baserat på nerlagda tid.

Tips från rCoach Om motivationen brister efter en tids träning och du vill bibehålla formen så fortsätt träna med de tyngre vikterna men färre sets och reps. Du kan också skära ner på antal pass i veckan och längden på varje pass.
Uppdatera mjukvaran

Det är dags! Uppdatera din mjukvara, dina rörelsemönster, för att din hårdvara, din kropp, behöver det för att fixa buggar och rusta dig för framtida angrepp. Vi vill att du bättre ska förstå din kropp, dina rörelser, dess inverkan på dig och skapa en kvarstående känsla hos dig att du kan påverka din situation.

Tips från rCoach - Rörelsefrihet rörelsemönster Ett rörelsemönster är bra nog om rörelsen sker utan smärta. Intentionen bör alltid vara att förbättra rörelsemönster för att möta individens behov. Det du gör är viktigt och har avgörande inverkan för din hälsa och välmående över tid.
Världens bästa träningsprogram

Tillsammans skapar vi världens bästa träningsprogram på bara några minuter:

Nämn dina 4 bästa övningar? Vilka dagar gillar du att träna? Vilken tid gillar du att träna? Hur många sets gillar du att köra? Hur många repetitioner gillar du att köra?

Nu har vi vad vi behöver, vi har skapat en metod För dig Med dig

Tips från rCoach – mätbara övningar Vi identifierar vart du är idag och för dig mot en ökad medvetenhet för vilken metod som passar dig allra bäst. Vi börjar med att: Analysera | Planera | Träna | Utvärdera

Åldras med träning

0–16 – Rotera, sitta, krypa, gå, springa, hoppa, kasta, kampa och akrobatisera 16–30 – Definiera och förfina 30–55 – Bibehåll muskelmassa och håll kroppsfettet in check 56+ Gör ej följande skivstångsövningar som; bent over row, bänkpress, axelpress, ryck & stöt, marklyft från marken och knäböj. 79+ - Här tar vi bara hänsyn till Riskerna vs. Belöningsförhållandet

Tips från rCoach Vi ska bygga och bevara styrka, kraft, rörlighet, muskelmassa och funktionella rörelsefärdigheter.

Undvik det som skapar nya skador, värk, smärtor eller onödigt slitage på en redan “sliten och använd struktur eller det som förvärrar redan existerande skador, värk och smärtor.
Hösterbjudande

Du kan använda ditt friskvårdsbidrag hos oss på rCoach 

Till din personliga träning eller massage!

Fr. 1250 kr i månaden

Nya priser!

från 1250kr/mån