Personlig träning

på plats i Halmstad

Personlig träning

på plats i Halmstad

Personlig träning

på plats i Halmstad

Personlig träning på plats i Halmstad

Träna med oss

Våra tjänster

Träna med erfarna experter

Våra personliga tränare

279655710_350242393871045_4125922583601086008_n

Emilie

- Care of Emilie -

Robert

- For the greater good -

Alex

- Great by choice -

rCoach har A-Ordet

Det absolut bästa vi har att ge,
utifrån de bevis vi har idag.

About uslite om vår filosofi
Vi lär oss bättre genom att testa på, så kom och testa på hur det är att träna med oss. Vi finns här för dig när du behöver den där kompisen som du alltid kan komma till, som alltid vill, kan och orkar träna när du vill, kan och orkar träna.

Tips från r Coach – Vetenskap
Vetenskapen är att hitta sanningen.
När vetenskapen ändrar uppfattning, ljög den inte för dig. Den lärde sig mer.
rCoach ser till att allt vi gör är det absolut bästa vi kan ge, utifrån de vetenskapliga bevis vi har idag.

                                     Robert Bjurstedt

Beröring – ett grundläggande behov
Människans grundläggande behov utgörs av mer än bara föda, syre och sömn. Beröringen får oss att känna trygghet, kärlek, bekräftelse och en känsla av att vara omhändertagen.
Vi behöver beröring och det kan vara ett skäl till att många tycker om massage där beröring är en del av upplevelsen.
 

Tips från rCoach –  Våga fråga
Beröring finns i det lilla, som när någon lägger sin hand på ens skuldra. Bidra till att avdramatisera det här med beröring. Våga fråga! Be om en kram, fråga om du får ge en kram eller hålla någon i handen.

Bygga muskler – Våga ta i
Det krävs att man tar i för att bygga muskler och att man verkligen utmanar sig själv när man väl tränar. Vill man forma om kroppen estetiskt, öka i styrka, muskelvolym eller prestera bättre än tidigare så behöver man träna och ta i.


Tips från rCoach – Rör på dig
Use it or lose it! Vårt rörelsesystem anpassar sig utifrån vad den utsätts för. Är dina rörelser bra nog då kan vi belasta dem och ta i. Rör vi på oss regelbundet så underhålls dessa förmågor. När vi slutar röra på oss så tappar vi dessa förmågor.

 

 

CORE WORK – Bygga dig stark inifrån och ut. Tänk uthållighet! Stärk din kropps möjlighet att upprätthålla kroppens stabilitet som svar på påverkan av yttre krafter. Grunden för detta är att jobba med uthålligheten för de muskler som ansvarar för din hållning.

 

Tips från rCoach – Gör lite då och då

Arbeta dagligen med att underhålla och förbättra din corestiffness. Det går utmärkt att dela upp träningen och göra lite då och då. Faktum är att det är att föredra framför ett intensivt pass som kanske uteblir.

 

Vi använder Dr Mc Gills principer och

tekniker för att förbättra och stärka dig.

Läs mer här.

DIETER – Ät mindre och gå ner i vikt
Följsamhet av en diet är viktigare än vilken diet du väljer. Har du också stöd och mycket uppmuntran så ger det en bättre viktnedgång oavsett diet.
Den diet som garanterat fungerar för alla är den som håller koll på kalorierna.
Övriga dieter ger oftast viktnedgång eftersom de markant förbättrar den mat man stoppar i sig.


Tips från rCoach
– ”Släpp gaffeln”
Börja med att ändra tillgången till sådant som är omöjligt att motstå om det finns tillgängligt. Vi har en metod för att hitta just din kost och ditt upplägg som vi kallar för ”Släpp gaffeln”

Fit 4 Xf – högintensiv funktionell träning
Det blir Press, Drag, Höftfällningar och Benböj. Vi kommer att göra Squats, Marklyft, Bänkpress, Military press, Chins ups samt Ryck och Stött.
Fit 4 Xf sker i grupp där vi kombinera Styrketräning och Kondition med kraftutveckling, koordination och
balans. Du kan förvänta dig att få en genomgående ökning av fettfri muskelmassa och en minskning av ditt kroppsfett.

Tips från rCoach
Madde – upplev det!
Träning är glädje för både kropp och knopp! Att vara frisk med en stark kropp underlättar min vardag och i mitt jobb. Haka på! Uppleva hur mycket glädje och positiv energi det finns i all min träning.

Friskvårdsbidrag –gör dig hel och stark
Träning höjer både arbetsprestationen och livskvaliteten. För de allra flesta anställda finns det öronmärkta resurser till friskvård. Många företag erbjuder idag friskvård till sina anställa i form av ett bidrag, med ett tak på 5000kr per person och år. Ta kontakt med din chef för att ta reda på vad som gäller på din arbetsplats.

Tips från rCoach
– Träna med en Pt
Vi på rCoach är godkända för friskvårdsbidrag under klassen för kost och motionsrådgivning.
Vi hjälper dig att variera din träning för att hitta rörelseglädje och få in den på ett smart sätt i ditt liv.

Gå ner i vikt – ät mindre
Att gå ner i vikt ger hälsoeffekt direkt, även vid en liten viktnedgång. Ett av de viktigaste verktygen vid viktminskning är vågen. Väg dig regelbundet, händer det inget på vågen så äter du för mycket. Hur lite kan du äta men ändå fungera som vanligt? Vet du vad som gäller för dig?


Tips från rCoach – ”Lyssna” på kroppen
Verkligen känn efter vad din kropp försöker förmedla. Allt du gör skapar en reaktion. Identifiera det som får dig att må bra. Gör de förändringar som känns naturliga, små som stora, men gör dem på dina egna villkor.

Hel kropp works out – Hälsa först
Hälsan är nyckeln för hur länge du lever. Fysisk aktivitet förbättrar din hälsa och kan ha påverkan på din livslängd.

Konditionsträning är grunden för all fysisk aktivitet, men viss styrka är också viktig, så ägna dig åt fysisk aktivitet omedelbart! Gör det för din hälsa, din livslängd och ditt nöjes skull.

Tips från rCoach – Förbli fysiskt aktiv
Att göra något är bättre än att inte göra någonting. Förbli fysiskt aktiv med grundläggande, vardagliga aktiviteter som att bära, lyfta och flytta på saker

En liten daglig mängd fysisk aktivitet kan ha enorma fördelar.

Hitta motivationen – vart har du letat
Du kanske har svårt att hitta motivation. Till oss på rCoach hittar du däremot lätt. För dig Med dig när du vill. Vi står för vad du ska göra, hur du ska göra vad och varför du ska göra vad. Samt för vem det lämpar sig att göra vad.

Tips från rCoach
– hänget med gänget
Hitta och var fysiskt aktiv av två skäl:
För det behövs och för att det är socialt givande. Vi tränar tillsammans, det blir roligare. Speciellt tiden vi hänger ihop innan, under och efter träningen.

Kostschema – För dig Med dig
Ett kostschema för just dig, vid viktminskning eller viktökning kan tas fram av våra licensierade kostrådgivare.

Information och priser finner du här. 

Tips från rCoach
– Släpp gaffeln
När det kommer till kostschema, skapandet av en diet, så har vi redan mycket att gå på. Allt du gjort fram tills idag har gjort dig till den du är. Det är din metod. Vad vi kan göra för dig är att tillsammans med dig skapa en ny metod. Vi börjar med ”Släpp gaffeln” en två veckors utmaning, grunden för att skapa en ny metod.

Kosttillskott – är ett tillskott
Gör dina matvanor så allsidiga och näringstäta som möjligt för att göra kosttillskotten till just vad det heter.
Ett tillskott. Är du atlet, elitidrottare eller har en önskan om att gå upp eller ner i vikt? Då kan det, vid behov, underlätta att få i sig tillräcklig mängd protein via tillskott.

Tips från rCoach – en tumregel
Vi på rCoach tror att de allra flesta klarar sig alldeles utmärkt utan tillskott.
”Behövs det reklam för något,så behöver du det inte!”
Utöver det så är kreatin ett kosttillskott där man konsekvent ser positiv effekt.

Löpning– I friheten ligger möjligheterna
Du springer för att du älskar att springa, för att komma i form eller kanske för att behålla formen. Men är du i form för det? Löpning är en färdighet och utan den färdigheten kommer löpning att orsaka många skador. rCoach hjälper dig att bygga upp tillräckligt med styrka för att kunna springa med ordentlig löpteknik. För den värsta skadan är när människor som vill springa undviker skador genom att sluta med löpning.

 

Tips från rCoach – fördjupning någon?Vad ska man satsa på då?
Bra hållning, höftens position, fotisättning och armpendling.
“Running requires people to run lightly and gently”

Maxstyrka – absolut styrka är #1
Med styrketräning kan du öka toleransen på den totala mängden belastning som en vävnad i kroppen kan klara av. Samtidigt så ökar du hela din kropps kapacitet, den totala mängden belastning som den klarar av. Ökad maxstyrka gör det lättare för dig att lyfta något som inte är särskilt tungt många gånger. Det omvända, att lyfta lättare vikter många gånger, gör dig inte starkare men uthålligare.

Tips från rCoach – tips från vår coach
”Träna din maxstyrka, för allt är procent av ditt max. Det är maxstyrka vi behöver när det går åt helvete”.

                                         Anders Lindsjö

 

Motivation – ”Komma igång”

Du kanske har svårt att hitta motivationen? Men det är lätt att hitta till oss! Vi finns här För dig Med dig när du vill.

Följ så många ni vill på sociala medier för inspiration till motivation. Där finns allt ni vill ha. Vi finns här på plats på Norra vägen 8 i Halmstad för att ge er vad ni behöver.

 

Tips från rCoach – Promenader

En promenad är ett utmärkt exempel på hur enkel och billig effektiv motion kan vara. Med en promenad kan du börja där du är, med vad du har och utan att byta om eller gympa i grupp. I friheten ligger möjligheterna.

Platå – tränings paradoxen

Får du inte resultaten du vill? Tränar du hårt och ofta, äter rätt och sköter ditt tillskottsintag men ändå uteblir dina önskade resultat? Orsaken till utebliven progression är brist på träning eller brist på återhämtning. Du har vilat tillräckligt, men inte tränat tillräckligt. Eller så har du tränat för mycket och vilat för lite.

 

Tips från rCoach – rCoach metoden 

Kom och träna med oss! Låt oss utbildad dig i vår metod. rCoach metoden lär dig hur du enkelt tar dig vidare i din träning, blir självreglerande för säker träning med bästa möjliga effekt. Allt för ett optimalt träningsresultat.

Plyometrisk Träning – Supertraining
Oavsett om du vill öka ditt vertikala hopp, springa snabbare, få mer kraft eller bli explosivare för din basket, boxning, brottning, fotboll, handboll, ishockey MMA, pingis, tennis, volleyboll, eller någon annan sport – så kan vi hjälpa dig!

Tips från rCoach
– Verkhoshansky
Styrketräning förbättrar plyometriska resultat och det krävs inte att du först kan knäböja 1–2 gånger din kroppsvikt.
Verkhoshansky, skaparen av The shock method sa: ”Det skulle vara oklokt för idrottare att vänta tills de når denna nivå av knäböj på grund av den avsevärda tid och övning som krävs för att fullända dessa övningar”.

Träna hos oss Hur går det till?
Alltid under ledning av en pt som ansvarar och motiverar dig att utföra ordinerad träning. Beroende på vilka dagar och tider du väljer att träna på, kan du komma att träna sida vid sida med upp till 3 andra personer. Du gör ditt program, samtidigt som de andra gör sitt.

Tips från rCoach
– Bond! Human Bond.
Vi vill främja möten och möjligheten att ”bonda” och lära känna nya människor.
Bond – Att knyta band, skapa relationer mellan människor, baserat på delade känslor, intressen eller erfarenheter gör att träning hos oss blir socialt givande.

Träning Hälsa och Välmående

Forskning visar att träning har en mängd positiva
hälsoeffekter både fysiskt och mentalt. Regelbunden rörelse stärker musklerna,
som i sin tur skyddar leder och skelett. Det ökar också din rörlighet och
balans som i sin tur minskar risken för fallskador och benbrott.

 

Tips från rCoach – strength in numbers

Med oss på rCoach blir du en del av en gemenskap av likasinnade
som prioriterar träning, hälsa och välmående. Att träna tillsammans
är ett härligt sätt att träffa nya människor. Ni har redan ett gemensamt
intresse, så varför inte bygga vidare på det?

Träningslärans principer – Och regel #1
Ska du börja med träning för allra första gången eller ska du börja träna igen efter en tid av inaktivitet? Har du tränat en längre tid och söker nu utveckling för att ta dig till nästa nivå? Nybörjare eller elitidrottare? rCoach rule number One gäller alla: Utveckling sker över tid och hållbarhet är viktigare än snabba resultat.

 Tips från rCoach – Regel nummer 2

“Rule #2 First learn rule number one.”

 
Är din träning idag:

Specifik – För Dig eller Din idrott

Individualiserad – För Dig Med Dig

Progressiv – framåtsträvande utveckling

Variationsrik – tungt-lätt, svårt-enkelt

Repetitiv – upprepande och regelbundet

Träningsprogram – vi gör vår del

Vårt jobb är att se till att du får det du vill, samtidigt som vi ger dig det du behöver! Som aktivt tränande medlem hos oss så står vi för all planering, justering och modifiering av din träning. Allt du behöver göra är att ta dig till oss så vi kan genomföra din träning.  

 

Tips från rCoach – gör din del

Vi tar fram ett träningsupplägg specifikt för dig. Vi använder oss av vetenskap och träningslärans principer. Vi möter ditt behov och skapar metoder för att ta dig till nästa nivå. Vi skapar ett träningsprogram som garanterat kommer visa resultat baserat på nerlagda tid.

Uppdatera mjukvaran – uppdatera nu

Vi vill att du bättre ska förstå din kropp, dina rörelser och dess inverkan på dig.

Din mjukvara är ditt rörelsemönster och din kropp är din hårdvara. Det behövs regelbundna uppdatering av mjukvaran för att fixa buggar och rusta dig för framtida angrepp. Vem du är eller vill vara när du kommer in i ett rum kan påverka och ändra din hållning och gångstil lika mycket som fysisk smärta.

 

Tips från rCoach – du kan påverka

Från de situationer du möter i livet så skapar du omedvetet rörelsemönster som kan ge dig försämrad livskvalitet. 

Det du gör har en avgörande inverkan på din hälsa och ditt välmående.



Use it or lose it – Anpassningsförmåga
Att stå upp, gå runt eller ”bara” röra på sig är en bra start på vilken dag som helst. Våra skelettmuskler står alltid redo att användas, utmanas och stressas regelbundet. Med regelbunden rörelse och belastning under din livstid kan du enkelt hålla dig frisk, hel och stark.

Tips från rCoach – Träningsprogram
Välj den form av rörelser och belastning som du gillar och som utgår ifrån dig och din kropps behov. Att lära sig av att lyssna på sin kropp skapar självinsikt för självreglering gällande hur mycket ens kropp faktiskt tål.